Slik forbedrer du B2B-nettstedet ditt med progressiv profilering

Engage in sale leads forums for valuable lead-generation strategies
Post Reply
nurnobi90

Slik forbedrer du B2B-nettstedet ditt med progressiv profilering

Post by nurnobi90 »

Til og med markedsførere kjøper ting, ikke sant? Vi er alle forbrukere. Så lukk øynene og tenk på forrige gang du kjøpte noe – helst programvare.

Nå som du har gått gjennom den øvelsen, tror jeg vi kan bli enige om to ting:

Skjemaer er ikke bra. Faktisk er de litt tøffe
Som B2B-markedsførere elsker utøvende ledelse å gi oss et hovedmål. Og vanligvis er et kundeemne skjemautfylling
Denne artikkelen handler ikke om å ikke lukke innholdet ditt, bruke chatbots eller flytte til et PLG-spill (men tenk på dette som en dytt til å vurdere disse fantastiske formalternativene). I dag skal jeg fokusere på å få former til å suge mindre.

Så hvordan forbedrer vi skjemaene?

Ved å bruke en funksjon de fleste markedsføringsautomatiseringssystemer har, men brukes sjelden:

Progressiv profilering.

Hvis du vil hoppe til hvordan du bruker progressiv profilering, klikk her .

For det første, hva er problemet med skjemaer?
Når du spør noen om detaljene deres, ber du om en forpliktelse. Jo mer informasjon du ber om, jo ​​større engasjement.

La oss liste opp typen skjemaer vi ser i B2B-teknologi og verdiutveksling:

a har alt dette med progressiv profilering og å gjøre skjemaene bedre å gjøre?

Jeg er glad du spurte!

Hva er progressiv profilering?
Progressiv profilering betyr at skjemaer bare ber om informasjon som ikke allerede er i CRM-en din.

Hvis vi for eksempel kjenner kontaktens navn, e-postadresse og firma, vil de bare se en forespørsel om tittelen sin:

Hvorfor bruke progressiv profilering?
Grunnen til at progressiv profilering ble opprettet var Aktive telegramnummerdata for å la markedsførere gradvis samle inn mer informasjon hver gang en bruker møter skjemaet. Med andre ord, det er en snedig måte å snike inn noen flere spørsmål hver gang noen vil ha tilgang til noe som er inngjerdet.

Image

I teorien kan du få de besøkende til å gå gjennom alle 300 feltene på kontaktposten din

Det er en mye bedre måte å bruke progressiv profilering på. Jeg kaller det «Only Gate Once» (OGO)-metoden.

Dette er min fremgangsmåte for gated innhold. Hvorfor spørre sluttbrukeren om mer og mer informasjon? Med progressiv profilering ved hjelp av OGO-metoden, vil de bare se "Last ned"-knappen hvis du allerede har kontaktinformasjonen deres.

Enklere for kjøperen og vi har det vi trenger for å nå ut ved behov.

Ekstra bonus? Du vil fortsatt få skjemautfyllingen dokumentert i markedsføringsautomatiseringssystemet. Ingen tilpassede arrangementer nødvendig! Alle arbeidsflytene dine vil fortsette å fungere, og du har gjort det enklere for publikum å konsumere innholdet ditt. Det er en vinn-vinn.

Er du overbevist om at dette er en god idé ennå? God! Fortsett å lese

Hvordan forbedre skjemaer med progressiv profilering: HubSpot-utgaven
Følg disse trinnene for hvert HubSpot-forminnhold:

Åpne skjemaet du ønsker å redigere
Klikk på et felt
Gå til "Logikk"
Klikk på "Progressive feltalternativer"
Velg "Erstatt med progressivt felt i kø"
Gjenta for alle felt
Utgi
skjemainnstillinger
Du er ferdig.

Hvis du ønsker å bruke det slik det opprinnelig var ment (IMHO), skriv opp alle feltene du vil samle over tid under "Progressive field i kø".

Se hele HubSpots veiledning her hvis du vil vite hva du kan forvente og fallgruver å unngå.

Hvordan forbedre skjemaer med progressiv profilering: Marketo-utgaven
Følg disse trinnene for hvert innholdsskjema du har:

Åpne skjemaet du vil redigere
Gå til "Skjemainnstillinger"
Under "Progressiv profilering" velger du "Aktivert"
Gå til "Feltdetaljer"
Dra alle feltene til delen "Progressiv profilering".
Klikk på "Progressiv profilering"-delen/boksen
Under egenskaper velger du det totale antallet felt du har (dette vil sørge for at du får alle disse detaljene hvis du ikke har dem)
Klikk fullfør
Klikk på godkjenn og lukk

Se hele opplæringen av Marketo her .

Er det en gang jeg ikke bør bruke progressiv profilering?
Ja! Det er noen få scenarier når jeg foreslår at folk unngår progressiv profilering. Ikke bruk den når:

Du forventer at folk endrer hvilken e-post de bruker. Hvis du for eksempel tilbyr en sertifisering, vil de sannsynligvis oppgi sin personlige e-postadresse i stedet for jobb-e-posten.
Du forventer å se felt i stedet for å hoppe rett til et "Vi ringer deg snart!" side. Demoforespørsler og kontakt oss er tilfeller der jeg forventer å fylle ut et par felter.
For felt med verdier som kan endres. For eksempel kan produktteamet ditt velge å fokusere på ulike brukstilfeller, eller produktmarkedsføringsteamet ditt vil kanskje vite hvilket problem målgruppen din prøver å løse.
Post Reply